el caos…

he pensat q’estaria bé comentar alguns llibres q m’hagin resultat interessants en un moment donat, per si necessiteu suggerències o per si us esperono a aportar-me algo de cultura literària q em pugui interessar o treure’m de la meva estupidesa… bé, tampoc és q sigui un gran lector, més aviat lector de ferrocarrils catalans, i m’avinc més amb clàssics, de qualitat contrastada, q fenòmens coetanis i exagerats pels mídia… sòc lector de novela, pro de tant en tant llegeixo algo teòric o d’aprenentatge… així doncs, creo nova categoria i començaré amb quelcom q m’ha rondat pel cap comentant amb un lector local (hola papichulo)… començaré per…

“Caos para todos” (Sardar/Abrams), és un llibre curtet, il·lustrat i per a neòfits, q’explica una mica la història i idees del mòn científic al voltant de la idea del caos… si bé no puc dir q pillés tot el q’explica (q sòc algo totxo, vale si venga), em va agradar la bellesa del caos, d’allò q s’infilitra per tot arreu, de les casuístiques retroalimentades q s’ens escapen i q equilibren el desequilibri… o viceversa… en fi, no entraré en més detall, pq segur q la cago… pro el cert és q’em va cundir la visió de la realitat q’em va donar… vull dir q, jo sempre havia sigut de filosofia mecanicista d’esos locos griegos (Demòcrit… Heràclit… vaya par d perlicas, neng), on tot encaixa encara q sigui en la nostra ignorància o basat en la nostra experiència (i per molt q paios com Hume vulguin marejar la perdiu)… després passava per La Mettrie i el goig de l’èsser… i ara vai pel caos i la magnificència de les interaccions… en fi, potser no tinc els conceptes superclars… pro els deixo q m’impregnin, ni q sigui inconscientment…

Deixa un comentari

