jocs de guerra…

wargames.jpg

ahhh, quin clàssic, “Wargames”, la película amb Matthew Broderick, prou popular als 80-90 (pro declinant la qualitat de personatges si ens acostem al present)… amb llargmetratges com “Todo en un día” (recordeu l’escena en q’intenten tornar a enrera el comptakm de la joia motoritzada paterna?), “Negocios de familia” amb Dustin i Sean, o “La noche q nunca tuvimos”, acompanyat de la Lili Taylor, q sempre, per la proximitat de nom, he comparat i preferit sobre la petardusca Liz Taylor… de la q només en destacaria “Belleza robada”, en bona part pel circumspecte Jeremy Irons… i buff… quina tirada de subordinacions i anades per les branques… a vore… tornem tornem, tres en ratlla, Wargames… Jocs de guerra…

dic q’eixa peli és quasi de culte pel meu innerchild preinformatitzat (i ves a saber quin grau d’influència tindria per la meva elecció professional futura… estava ja enverinat pel silici o encara havia d’arribar tal intoxicació?), amb els primers conceptes de hacker i/o informàtica remota i enxarxada (amb ses exageracions i llicències cinematogràfiques es clar, com totes les pelis on surt un ordinador… on una foto es pot ampliar fins l’infinit, passar a 3D, cercar a BBDDs amb frases del pal ¿quién es quién? com “buscar tio alto, de color, ah… y lleva gorro”), referències a la futura inteligencia artificial q’acabarà per sotmetre’ns segons apòstols com els Wachousqui brothers aquells (bé, i Asimov en plan casos hipotètics extrems, i tants atres creatius de scifi)… i… atenció, modem amb acoplador acústic com a paradigma de les tecnologies de la comunicació…

resumint i en conclusió: un gran producte dels 80 q absorviren tantes ments prepúbers ilusionades per la modernitat tecnològica dels primers computadors personals (Speccys, Amstrads, MSX, etc…)… no destacable potser per la seva qualitat, pro sí pel moment, per la nostàlgia, si voleu, q representa…

pro bé, si m’he posat a parlar d’aquesta peli… és pel q’em va passar ahir… la desesperació assolí la meva llar, veient-me… sabent-me… sentint-me… <hiperventilant>privat de la conexió a internet</hiperventilant>… ok sí, exagero… pro toca els nassos quedar-se “a les fosques” de la informació… i a més sembla q totes les consultes, totes les cerques i tot de tot q podríes fer online, se’t acut de fer-ho en tals moments de precària conectivitat… fixa’t l’extrem de tal afirmació Murphyiana, q justament em truca el pare amb una petició poc habitual de descarregar una peli… “El experimento Piladelpia”, aquella peli basada en una llegenda urbana del vaixell q hace zas, y aparece a tu lado (o a Norfolk)… bé, segons la wiki és una llegenda… jo m’inclino a pensar en una ocultació de la incompetència americana, q perdria el vaixell en alguna excursió a alta mar i després, la CIA, el FBI, la DEA, la NSA, els MIB, i/o les sigles q siguin ho ocultaren amb la idea d’un superprojecte més fashion q’el Manhattan…

pro bé, tornant a l’abstinència de paquets http, en tal situació em poso a buscar wi-fis veïnals… i, la sort acompanya, en trobo una oberta… pro oberta de bat a bat tu, espatarrada! després de la navegació justa i necessària em poso a curiosejar el meu altruista proveïdor: per començar el router amb el password de fàbrica (ole!)… um, eno, almenys no te res especial compartit del disc dur… oh, una Epson 600 d’impressora… tindrà paper?! a vore, no sòc un hacker ni tampoc en tinc gaire idea de xarxes, punts febles i púes possibles… així q, simplement, vai enviar-li un text breu recomanant l’augment de seguretat al seu entorn… i suposo q sí, q devia tenir paper i tot, la Epson, q poc després desapareixia el node güifi…

aix… q cívic q sòc… i com m’en penediré el pròxim cop q tingui apagón i el mono creixi i creixi amb la incertesa i el dubte…

PD: l’últim pas del post ha estat cercar una foto de referència… m’he quedat amb aquesta pq he m’ha agradat la idea recordada… el paio era un freak informàtic (o geek o whatever), i mira tu com es camelava la xurri… aix… siejq el q sabe sabe…

PD2: i eno, buscant buscant imatges tb he trobat un dels tants posts q deuen esmenar aquest incunable…

Deixa un comentari

