El nom de la rosa

M’agradava concretament un personatge del llibre, un individu estrany q parlava una mescla de llengues europees… en part m’agrada identificar-m’hi, en part m’agrada la combinacio d’idiomes q’em trobo… (tanmateix pot resultar perjudicial combinacio si es limita a una llengua q tothom parla menys tu)

A la versio del llibre q vai llegir (oportunament, el mateix any q a la selectivitat tocava comentar-ne un passatge, sobre el llibre del riure, d’Aristotil), Eco afegia un adenda amb un parell de detalls interessants.

D’una banda, una breu explicacio de com havia construit primer l’univers (limitat, una abadia) i els personatges, per despres deixar-hi fluir els elements, deslligar-los d’un mateix pq ells prenguessin el poder de la trama…

De l’atre, com havia omplert les 100 primeres pagines amb continguts ‘irrellevants’ i extenses descripcions a lo Wilde (o peor)… tot per cribar-ne els lectors, per trobar els mes pacients o interessats potser…

en fi, m’he comprat algun llibre sobre tecniques d’escriptura… a vore si fai algo q siga xulo… i, prou apropiadament, avui em mudo a la meva nova habitacio… un atiquet de sostres inclinats, digne d’un bon escriptor parisenc q passa gana al segle passat…

Ah… i tb de pq el nom de la rosa… sobre l’infinitat de connotacions q l’hi ha donat l’home al llarg de la histeria… pro aixo ja ho havia dit, oi?

Una resposta to “El nom de la rosa”

  1. baldufa Says:

    a mi, el llibre em va agradar, (sobretot els passatges ideals per aprendre botànica en versió original) no fa gaire van posar la pel.licula per la tele, i també està bé. Encara que a l’home plurilingue te una aparença una mica monstruosa…
    ja veig, escriptor en potència.
    pot ser una mica bohemi….

    …. es que avui tinc poca feina.

Deixa un comentari

