l’home volador…

en Colm deia q podia volar. ningú ens el crèiem, és clar, pro era curiosa la seva puntualitat quan la resta ens atrafegàvem en el trànsit, o q no ens acompanyés en trajectes aèris, i aparegués a les destinacions més llunyanes… això sí, amb cert retràs q’ell excusava somrient i tocant-se els cabells: “si accelero massa, perdo el pentinat”.

recordo un any, quan unes grans nevades em van deixar incomunicat a la caseta rústica d’uns amics, com ell va aparèixer com si res, per apuntar-se a la gresca q’havíem muntat en el nostre captiveri.

tenia clar q no podia ser q volés, pro la veritat és q, en algunes situacions realment em preguntava: “cony, i si pot?”. més d’un cop li vaig demanar una demostració, entre riures o amb seriositat, a lo q ell contestava:

“ja voldria, ja!”, sempre igual el cabrit, “em desconcentro si sé q m’observen i no em puc enlairar. és llàstima q no pugui compartir el meu do, i q ningú em cregui… pro tu ho saps q no és mentida oi?”; ho deia amb cara innocent, com si de la teva resposta depengués la seva existència, i clar, tal com et mirava, q’havies de dir!? pro jo per dins seguia pensant “collonades!”.

un dia, em va agafar de mala lluna i el vaig enviar a cagar, q si em prenia per idiota, q si realment es pensava q’em creia una bestiesa de tal magnitud. no em va contestar, es va allunyar cap cot en silenci.

al segùent matí em trucava a la porta i, tot seriòs, em demanava q l’acompanyés als penya-segats de Moher. jo encara em sentia malament per les paraules groixudotes q li havia dit, i no m’hi vaig poder negar.

l’únic so durant el trajecte va ser el rum rum del motor, la radio no funcionava i ell mirava callat i pensatiu per la finestra. quan vam arribar, vaig seguir fins l’abisme les seves espatlles, feixugues, q jo imaginava dolgudes.

a una distància prudent davant el buit, es va girar, em va mirar i, mentre tancava els llavis amb el dit fent signe de silenci, va saltar corrents cap a l’abisme.

Deixa un comentari

