ubuntu and me…

quan vai adquirir el portàtil q fai servir actualment (des d’un proveïdor americà), venia amb el sistema operatiu per defecte (i defectuòs): windows vista. ja coneixem prou la baixa qualitat d’aquest sistema (i si no ja t’ho dic jo), pro vaja, s’em feia feixuc re-instalar una alternativa més millor, com seria la versió prèvia de Microsoft, l’XP.
el cas és q en un any he anat aguantant amb parsimònia les ‘actituts’ anti-usuari del vista, fins q’acabat de petar del tot… i he decidit passar-me a linux Ubuntu, descartant completament l’anterior. si m’havia resistit tant al canvi és, bàsicament per dos motius, a saber:
– la mandra, la llei del mínim esforç q mou tot èsser viu en la lluita per la supervivència (i afavoreix als de Redmond en la batalla dels S.O.s)
– el trauma, el record de fa més de 10 anys, quan amb la meua primera experiència linuxera, vai sobreescriure els primers sectors del disc dur

pro vaja, feia poc havia fet els 31 (cony, ja m’en havia oblidat, plàcidament) i em vai adonar q tocava pendre una decisió important: abandonar les misèries windowseres… sí, podria haver esperat un xic més pel windows 7, q diuen q ha sortit tan bé, pro, arribats aquest punt, necessitava renovar…
així, unes poques paraules sobre el canvi:
– windows requereix paciència pels pets i el ranqueig, sobretot quan més temps passa q’el tens instal·lat. ubuntu requereix paciència per pillar el tema (em sembla correcte), i t’has de passar pels fòrums a la q vols fer algo q és surt de lo normal, vaja q no tè el nivell d’estandarització de windows
– de moment, per tot el software q feia servir a windows, he trobat alguna alternativa lliure en ubuntu (de totes maneres, encara tinc per provar el Wine, un emulador de windows per linux, en el cas q necessiti una aplicació exclusiva de l’entorn Microsoft)
– el pc va més lleuger i deleròs en atendre les meues demandes
– alguns problemilles per mantenir la llibreria fotogràfica en ordre cronològic… q bé, està més o menys arranjat per ara
– de retruc, per problemes de teclat (amb windows i teclat irlandès podia fer accents oberts, pro no pas amb ubuntu) m’he hagut de passar a teclat català, q vol dir q ja tinc tots els altres caràcters de la terra (com alguns ja hauràn tingut la traça d’intuïr en eix i l’anterior post), pro amb un teclat estranger, o sigui q’he de fer el canvi mental
així doncs, recomano el canvi a qualsevol q’estigui preparat per seguir aquest simple manual de l’informàtic q postava l’atre dia, o faci servir les quatre aplicacions típiques per navegar, mirar fotos i fer-se el seu excel per la comptabilitat domèstica…

3 Respostes to “ubuntu and me…”

  1. Arqueòleg Glamurós Says:

    Amb el que em va costar aprendre Windows…

  2. loxai Says:

    … i costa, costa sortir de l’armari, pro allibera i és cool! ;P

  3. Arqueòleg Glamurós Says:

    bona comparació!

Deixa un comentari

