el crim de les masses…

poc després d’escriure el post anterior, vai nar a vore Avatar… i manoi q xula!

com ja deia, els criteris per valorar una peli poden ser mol diferents, i no es tracta sempre de buscar un intríngulis intelectualista, doncs al cap i a la fi es tracta d’explicar una història, i això comprèn dos aspectes, l’argument en sí, i el medi. en el cas d’Avatar 3D, ja anava amb la idea de gaudir d’un entreteniment visualment atractiu amb un guió cliché i, he de dir, sobre el primer: Wow! la posada en escena és increíble, no només per la novetat tridimensional sinó tb per la qualitat tècnica de l’animació per ordinador. en fi, no em fondré en elogis pq paga més la pena nar i comprovar-ho q llegir adjectivacions apassionades.

respecte la història…

és una de ben coneguda, la q passa contínuament a la terra i q només surt a les notícies si n’hi ha poques o hi ha alguna novetat morbosa i sanguinolenta, el pà de cada dia en la lluita per la fusta a l’Amazonia o els diamants i el coltan a Àfrica, la q crea fenòmens com els pirates de Somàlia, q resulten ser els dolents pq, potser amb certa avarícia, confronten les explotacions del món desenvolupat.

cert q tal argument és cliché (Pocahontas, El cor de les tenebres, etc…), però això no el fa menys vàlid ni, de la manera q’exposa Cameron, emotiu. resulta irònic q l’espectador acabi associant-se amb els nadius quan, en la realitat de la societat del benestar, desenvolupada i massificada, forma (formem) part de la màquina del terror.

en fi, la peli és mol recomanable, tant per l’aspecte audiovisual com el missatge (conegut, sí) transmés… us deixo amb una imatge ben trobada pel cas polític…

3 Respostes to “el crim de les masses…”

  1. unaminoriaradical Says:

    Però vist d’una altre manera: No creus que és molt còmode mira una pel·lícula amb un missatge de solidaritat, respecte pel medi ambient,etc; en 3D a la butaca d’un cinema? No creus que és hipòcrita embutxacar-se una milionada com ha fet en Cameron mitjançant una pel·lícula amb valors com la solidaritat?

    Jo no la penso anar a veure, el missatge ja el conec i ja estic conscienciat, i passo de que algú es forri utilitzant-los amb efectes especials.

  2. loxai Says:

    doncs home sí, còmode és… igual q’obrir l’aixeta d’aigua potable, veure la peli (q’has comprat?) en el reproductor de DVDs q vas adquirir i q requereix Coltan per funcionar, o passar per súper i comprar peix o carn fresca…
    potser sí q també és hipòcrita… pro és simplement un negoci com qualsevol altre, havent-hi de millors i de pitjors, èticament parlant… i fixa’t q’el director només mostra una història q ha triat i q sap q’el pot beneficiar, no presenta una postura ‘política’ o jutja a l’espectador (q’és el q pot ser realment hipòcrita)
    pro és q així es mou el món avui dia, sota l’ampar del capitalisme, q es un sistema bastant natural (en contrast amb la bella però innocent idea del comunisme) en tant q es basa en l’egoïsme, un instint bàsic, primitiu, de supervivència (o, degenerat, de manteniment de la societat del benestar… per a uns quants)
    em sembla (amb tot el respecte i agraïnt el comentari) una trivialitat deixar de veure la peli pq contribueix a enriquir uns quants rics, una indústria… el cas és q fem això cada dia i en situacions més dramàtiques, com quan destruïm l’Amazònia o explotem Àfrica… no et sents culpable per aquests casos? ho ets, ho som, doncs ens beneficiem d’aquesta destrucció i producció massiva… passa q a nivell societat és més fàcil ser hipòcrita o egoïsta per la dispersió de responsabilitat
    és ben lloable actituts d’alguns (com Vicenç Ferrer) per intentar equilibrar el món, pro em sembla una lluita desproporcionada, q requereix una evolució social… un model d’auto-sostenibilitat i/o, jo q sòc tecnòcrata, arribar a la singularitat tecnològica q revolucioni l’energia i les eines humanes…
    em considero bona persona a nivell local, però no pas tant a nivell global, pq formo part d’aquesta indústria de la destrucció… assumeixo el meu rol vergonyòs en aquest món… ho accepto i no faig res per canviar-ho, sòc culpable. Intentaré (còmodament, si vols) ajudar al canvi educant a les generacions futures pq siguin millors q jo… pro encara em sembla una lluita contra els molins… doncs la societat no està preparada, ni ho estarà aviat… és un procés (una revolució) lent i farragòs…
    tanmateix, recordar i repetir pels q venen la història de Pocahontas em sembla q pot tenir utilitat, ni q sigui per fomentar el debat… encara q s’en forrin uns pocs…

  3. unaminoriaradical Says:

    Si, però obrint l’aixeta , fer servir un DVD, etc… No em venen cap discurs solidari o de respecte el medi ambient i sóc plenament conscient del que estic fent. A més això de l’aixeta… el problema no és que nosaltres tinguem aigua, el problema és que els altres no en tenen i si paréssim de fer servir aigua corrent igualment aquests països els hi faltaríen infrestructures per tenir-ne.

    A mi el que em molesta no és tan que s’enriqueixi algu amb una pel·lícula sinó amb un missatge de solidaritat i respecte el medi. És molt bonic emocionar-se i fins i tot plorar amb unes ulleres 3D sobre un món imaginari, mentre la majoria de nosaltres no fa absolutament res per millorar la societat i el nostre planeta.

    Doncs jo em nego acceptar formar part d’aquesta indústria de la destrucció, això no vol dir que estigui fora d’aquesta, ja que sinó me’n aniría a viure a una cabanya o cova allunyat de la societat. Però això sería una solució individual i egoista. Fa una any que estava a una ONG, però em vaig treure el veure que l’únic que estava fent és dónar els meus diners per netejar-me la consciència. Ara milito a una organització que busca la transformació social, ser que no canviaré el món però almenys si que es pot intentar conscienciar a la gent i tirar endavant projectes autònoms, això és el que fem. Les ONG ajuden però no soluciones el problema, són com una tirita a una ferida sagnant. A més si mai em tornés a fer d’una, sería per col·laborari directament.

    http://unaminoriaradical.wordpress.com/

Deixa un comentari

