veles q canten…

a Sydney no m’hi vai estar gaire, de seguida volava cap a Melbourne i, de totes maneres hi havia de tornar per l’enllasc amb Tokyo. avui parlare d’algunes cosetes q vai vore i de trivia facts…

australia te certa similitud amb america respecte la fundacio de la seua societat moderna. en ambdos casos, es tracta d’exploradors/saquejadors (primers assentaments al 1780, pel capita Cook) q ocupen i destrueixen una cultura menys avanscada. potser en el cas d’Aus la inmigracio penal per a la construccio d’una nova societat va ser mes pronunciada i, a mes, el pais te mes accesibilitat per part d’altres cultures (asiatiques) per a la colonitzacio.

de fet la societat xinesa te un peu fort al pais, algo q’al principi no va sentar massa be als invasors occidentals.

del q jo vai vore a Sydney destacaria el seguent:
– m’agrada aquest estil de ciutat (almenys el centre) on alts rascacels es mesclen amb una bona diversitat d’arquitectura classica, amb gran influencia de l’imperi britanic pro amb fortes divergencies causades per l’adaptacio a l’entorn (clima radicalment diferent, espais mes vasts, colonitzacio i xoc cultural)
– estupendu el Powerhouse musem, on s’exhibeixen alguns ginys importants de la humanitat moderna i amb una exposicio temporal dels 80′ q’em va triompfar molt. coses com vore una gameboy en un stand de museu (i jo tinc la meua en algun calaix perdut!) o fer una partideta amb un Commodore 64 (encara q jo era d’Spectrum)
– un jardi xines per conmemorar la integracio de tal societat, q feia patxoca al alscar la vista i vore els rascacels per darrera les petites pagodes i arranjaments arborics
– naturalment, el velam de l’opera house, vist des d’un ferry cap a l’illa Manly


– el museu d’art, al costat del jardi botanic (impressionants els ratpenats gegants penjant dels arbres… de nit deu fer paura), q de fet, el q em va agradar va ser el treball exterior de Tatzu Nishi, renovant i cridant l’atencio sobre monuments q, d’altra forma, sovint ignorem… com? literalment, posant ‘the elephant in the room’ (frase feta per referir a una cosa obvia q s’ignora per pudor, por o algun altre motiu)

Etiquetes:

Deixa un comentari

