mitja vida (3)…

Encara divagava en records amargs, quan la vista em va caure al chaise-longe on havia quedat la nota i el menut sobre esgrogueït. Dins d’aquest hi havia una carta de la Paquita, en català deficient, disculpant-se pel passat. No vaig entendre mai perquè, essent la llengua de la casa, i la seva pròpia, el castellà, s’esforçava ella, d’amagatotis del pare, en parlar-me en català.

Estimat Xavier,

 

No tinc cap bona excusa per escriuret despres de tan de temps. Temps en el que no he dexat de pensar amb tu, pero en el que segur tu ja mas ovlidat, despres de marchar jo sense cap explicacio.

No espero que me perdonis, jo mateixa no me puc perdonar. De fet no crec que pugui reunir el valor per enviarte aquesta carta.

Encara recordo aquell dols marrec que sarrapaba am forsa a les meves faldillas, mirant interrogant, primer a mi i després a la taronja que li oferia la fruitera. O les converses d’adolescent. Sobre la Laia, aquella noieta que te feia tilín, ten recordes?

Per a mi sempre serás el fill que no vaig poder tenir i el que més lamento es haber marchat del teu costat, sense ni tan sols poder dir adeu. Despres de tot aquest tems no me veig capas d’explicar el passat en aquesta carta.

De vegades la vida te xucla com un torrent i estás a mercé del seu ritme. Intentar escapar, nadar a la superficie es inutil. Hi ha forses que no se poden superar i set emporten, al fons, ben al fons.

Només volia que sabessis que t’estimo, i desitjo que tinguis una vida afortunada i que potser algun dia em puguis entendre una miqueta més i no guardarme odi, que mai es bo.

 

Afectuosament,

 

Paquita

Deixa un comentari

