mitja vida (4)…

El plec de la carta havia deixat amagada una lleugera ombra dins del sobre. Vaig trobar-hi una clau daurada, amb escates maragdes al cap i dues petites fulles corbades que deixaven un diminut pas, per una cadeneta. Jo recordava aquella clau.

Varen passar uns dies des que rebés la carta pòstuma, sense que m’hagués pogut decidir sobre el passat, sobre si volia reconciliar-lo o deixar-lo mort, com la Paquita. Jo havia fantasiejat amb una trobada casual però impactant. ‘Quina casualitat!’ s’exclama quan et trobes amb un antic company d’escola a la consulta del dentista, quan els carritos del súper xoquen amb una ex que t’havia fet banyes o quan enxampes a la tele, en un frenètic zapping, aquella pel·lícula que tot just recordaves no haver anat a veure al cine amb aquella persona memorable. En cada cas, el to de la interjecció, interna o externa, serà més o menys celebrat, però en tots, una sorpresa si més no. El ‘Quina casualitat!’, en aquella ocasió, l’hauria dit entre dents, quasi en silenci i sense intentar amagar el meu rebuig, un tracte fred que li donaria com a petita venjança per haver marxat. Però ara ja no era possible i això em deixava insatisfet. Crec que, dins meu, havia esperat poder convertir aquest refús en una abraçada càlida, com quan jo fugia cap a ella després d’una esbroncada paterna.

En aquest temps, la clau havia rondat per casa, jugant a fet i amagar o ociosa a les meves mans, sentint les escates als dits o mossegant amb lleugeresa les vores, tot intentant recordar què podia haver fet jo per que m’abandonés la Paquita. Aquella petita clau, l’havia clissat penjada del seu coll, gronxant-se suaument mentre ella estenia els llençols al jardí. I també l’havia vist en ús, clavada en una caixa que jo havia hagut de prometre inexistent: el nostre petit secret, que contenia el seu secret.

Deixa un comentari

