mitja vida (6)…

Frisós, vaig fer servir la clau d’escames per obrir-lo i descobrir què hi havia guardat la Paquita, què hi havia guardat jo mateix, sota promesa de petit gran home noble, en secret absolut.

A dins hi vaig trobar un floc de cabells, un anell i una fotografia rebregada. Aquesta última imatge em va sobtar. Davant d’una casa de poble hi havia una parella engalanada i somrient: la Paquita i un home alt i corpulent que l’abraçava. Si bé la primera sorpresa, el primer xoc va ser veure-la en un entorn que jo no coneixia, en una vida prèvia que jo ignorava, el que em va deixar perdut era la cara d’aquell individu. Hi havia quelcom familiar, com si l’hagués de reconèixer però essent incapaç de localitzar-lo en els meus records d’infantesa. No tenia aspecte de fumar cigars cars.

 

Aquella petita tasca d’investigació meva no m’havia dut enlloc. No havia alleugerat la reminiscència d’un passat ombrívol, no havia aclarit el perquè d’aquella clau, d’aquella incògnita rebuda. I, el més greu, ara hi tenia interès, ara buscava una resposta que matés una recança, una aflicció desenterrada.

Em quedaven dues vies per trobar més detall sobre aquella cara familiar o per trobar el sentit a aquella epístola de la Paquita: podia visitar al meu pare, doncs el tenia localitzat en un pis modest a pocs minuts de tren de casa meva. Tanmateix la distància creada en el silenci dels últims deu anys, només interrompuda en trucades nadalenques per insistència de la Laia, convertia aquesta opció en indesitjable i, de totes maneres, perquè havia ell de saber res rellevant sobre la vida d’una serventa?

Per altra banda, la nota que havia rebut m’indicava, amb el logotipus, un convent o residència cristiana de València, de les “Siervas de la pasión”. Preferia recórrer la distància física.

Deixa un comentari

